Pakkaussuunnittelua luonnon ehdoilla
Pakkaussuunnittelussa täytynee ottaa huomioon paljon asioita, joita tavallinen kuluttaja ei huomaakkaan. Kaupan hyllystä tuotteet kuitenkin havaitaan ensimmäisenä kirkkaiden väriensä tai tunnettujen tuotemerkkien perusteella. Japanilainen teollisuussuunnittelija Naoto Fukasawa sai ajatuksen, että jos tuotepakkauksen ulkonäkö ja pinnan tuntu vastaisi sisältämänsä tuotteen alkuperäistä ulkonäköä, ostajalle välittyisi positiivisempi kuva tuotteesta ja ehkäpä se myös maistuisi paremmalta. Nämä mehupakkaukset saavat kyllä veden kielelle.
Kirjoitettu
6. huhtikuunta 2009 kategoriaan Ruoka & juoma.
|
7.4.2009 - 10:13
Oukkei… banaani ja mansikka ovat helposti tunnistettavissa, mutta mikä toi viimeinen on? Kiiwi?
8.4.2009 - 12:38
Viiminen on Domolientä(tm).
Kiivijuttua se varmaan on, päätellen tuosta mukaan mahdutetusta ehdasta hedelmästä.
8.5.2009 - 13:15
Noistahan ois mukava juoda