Belkinin työntekijä vuodattaa yrityksensä paheksuttavista toimitavoista

belkin Belkinin työntekijä vuodattaa yrityksensä paheksuttavista toimitavoistaBelkin herättää monessa varmasti sekavia tunteita. Heidän tuotteitansa ei yleisesti pidetä kovin laadukkaina mutta valmistajaa on kuitenkin pidetty ”kelvollisena”. Nyt julkisuuteen on päässyt Belkinin erään työntekijän (oletetun) vuodatus yrityksensä epäilyttävästä tavasta hoitaa liiketoimintaa. Työntekijöille on annettu ymmärtää, että heidän tulisi koettaa saada tuotteileen mahdollisimman positiivisia arvosteluja. Tämä on tarkoittanut käytännössä sitä, että työntekijät ovat itse kirjoittaneet positiivisia käyttökokemuksia tuotteista esimerkiksi Amazonin verkkokauppaan. Jutusta käy myös ilmi, että eri osastoille Belkinin sisällä on jopa maksettu siitä kuka saa eniten tuotettua positiivista palautetta. Ohjelmaan on kuulunut myös negatiivisten kommenttien kirjoittelu kilpailijoiden tuotteista.

Lisäksi toimintatapoihin kuului tällaiset älyttömyydet kuten julkaisuihin lähetettyihin tuotteisiin laitettiin mukaan ”viritellyt” firmwaret, joilla peiteltiin myyntituotteiden bugeja, väärennettiin sertifikaattilogoja, maksettiin julkaisuille positiivisista arvosteluista ja jopa rakennettiin messuille ja muihin demotapahtumiin korvaava ratkaisu, jotta tuote saatiin toimimaan mainostetulla tavalla. Esimerkiksi televisioon tai vahvistimeen vedettiin erillinen kaapeli ja väitettiin, että materiaali tuli langattomalta lähettimeltä.

Varsin hauskaa materiaalia jos tieto vain pitää paikkansa. Juttu kokonaisuudessaan seuraavassa:

While never mentioned in an ”official” policy, for years it has been pressed upon ALL Belkin employees to do whatever is needed to get good product reviews and good press. Everything from sending blog writers a device with custom firmware that hides known bugs yet claiming it to be official release firmware, faking hardware logo certifications (specifically Apple and MSFT), releasing blatantly inaccurate data from test results making our devices look superior to others, to placing ”tailored” reviews of our products into places visible to consumers (as reported Amazon, etc), as well as writing poor reviews of competitors products. In the past there have even monthly awards given to Business Units who achieved the most positive reviews, regardless as to the products rate of customer returns. The concept being that even if a consumer has been mislead by a review or data on the box, the chance that they will return the product is very little. Infact, our products are such junk, when an internal survey was done, it was found that the majority of Belkin employees purchased competitors products for home use, even with ours being offered free, as they are of such poor quality.

We have paid magazines for positive reviews, made custom devices or fixtures for use at trade shows to ensure quality demos. One such example would be a fixture that runs hidden cable to a TV or audio receiver, yet claiming the broadcast is coming from a wireless transmitter, or through a USB hub.

This has been going on for years. Over the past several years office moral has been dwindling, as it seems to be a common feeling that the company is clearly in a death spiral. In the past month over 10% of the workforce has been laid off (including all QC) as profits have dropped significantly. Further more, the company has been trying to activly back out of paying for the brand new HQ being built in L.A., however they are unable to do so, stretching the companies limited cash even further. Recently, the purchasing of pens, paper clips and post it notes was halted in order to save money. In fact, the company has lost so much money, it was announced in November that a booth at CES 09 would be economically impossible.

Two of the three co-founders of the company quit over the poor direction Belkin as taken, over 70% of the employees in certain business units have quit. It is commonly accepted that current CEO Mark Reynoso is running everything into the ground, while increasing his salary year after year.

This only scratches the surface of the shady tactics and slimy methods Belkin uses. One thing I will say is that this is not the fault of the employees. The average employee makes a very honest attempt at releasing high quality products, however, upper management generally pushes employees so hard to release more products at a faster rate, with a lower production cost, that it is impossible to produce a quality product. It is very common upper management to force a product to be released even though major concerns about the product are well known.


Bookmark and Share  
1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (4 ääntä, keskiarvo: 5.00)
Loading ... Loading ...


Kirjoitettu 20. tammikuunta 2009 kategoriaan Internet, Laitteet.
 - Tilaa kommentit RSS 2.0-virtana.
 - Trackback-osoite

Jätä kommentti

*) Pakollinen kenttä