Onko asiakas aina oikeassa?

asus 300x114 Onko asiakas aina oikeassa?

ASUS on varsin monen mielestä loistava valmistaja. Kaikki eivät silti näytä saavan aivan samaa palvelua.

Kiinalainen Huang Jing osti Asuksen V6800V läppärin helmikuun 9. päivä 2006. Laite ei kuitenkaan toiminut kuten piti ja se kävi Asuksen huollossa useamman kerran. Viimeisin huoltoreissu oli sinällään ihmeellinen sillä Asuksen huolto oli päättänyt vaihtaa suorittimen tilalle Intelin Engineerin Sample -suorittimen. Nämä eivät ole markkinoille myyntiin tarkoitettuja yksilöitä ja kaiken kukkuraksi uudella suorittimella oli ylikuumenemisongelmaa.

Tästä suivaantuneena Huang päätti vaatia Asukselta viiden miljoonan dollarin korvausta kärsimästään vääryydestä koneen kanssa. Hintaa Huang piti kohtuullisena, sillä Asus käyttää markkinointiin kymmeniä miljoonia dollareita vuodessa ja viisi miljoonaa maineen säilyttämisestä ei olisi mitään. Keskustelut kariutuivat loppujen lopuksi ja Asus kieltäytyi maksamasta korvausta.

Tästä suivaantunut Huang meni viimeisen kerran Asuksen toimistolle lakimiehensä kanssa, jossa heidät molemmat pidätettiin kiristyksestä maaliskuun 7. päivänä 2006. Reilun puolen vuoden vankilareissun jälkeen Huang vapautettiin joulukuussa ennen oikeudenkäyntiä. Vuonna 2007 oikeus vapautti Huangin syytteistä puutteellisten todisteiden valossa.

Huang onkin vienyt taistelunsa nettiin ja toivoo asialleen julkisuutta.

Lähde


Bookmark and Share  
1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (1 ääntä, keskiarvo: 5.00)
Loading ... Loading ...


Kirjoitettu 3. marraskuunta 2008 kategoriaan Internet, Kannettavat.
 - Tilaa kommentit RSS 2.0-virtana.
 - Trackback-osoite

2 kommenttia

  1. Comment by Manu
    3.11.2008 - 14:10

    Aivan kohtuuton korvausvaatimus! Ei onneksi Kiinassa alennuttu Amerikan tasolle.

  2. Comment by Kuntsa
    4.11.2008 - 2:12

    Kun en osaa kiinaa niin tuosta aus315.com:sta ei ole hirveästi iloa.

    Kummassa Kiinassa tämä Huang nyt sitten asui, Asuksen (tasavalta) puolella vai siellä toisella (kansantasavalta)?

Jätä kommentti

*) Pakollinen kenttä